In klas 3 zijn ze allemaal van de generatie van NIX toch kregen de leerlingen 13 mei een workshop over de Bardoggy -app. Met deze app op je smartphone vind je in alle grote steden moeiteloos de leukste plekjes om uit te gaan, scoor je korting op drankjes en vind je de tofste feestjes.
Bedenker en founder van Bardoggy, Tim de Kraak, legde in 40 minuten uit hoe hij op het idee was gekomen, hoe hij zijn plannen heeft gemaakt en hoe hij uiteindelijk aan zijn startkapitaal kwam. In zijn presentatie trok hij een aantal keer paralellen naar de Junior Companies van onze leerlingen.
Zo zagen de leerlingen dat het hele proces van idee vormen , via veel nadenken, marktonderzoek doen en plannen maken naar de uiteindelijke uitvoering in de praktijk van Bardoggy globaal net zo verlopen was als dat van hun eigen junior firma.
Tim de Kraak vertelde verder heel open over de fouten die hij gemaakt had en gaf tips hoe onze leerlingen die zelf in de toekomst zouden kunnen voorkomen.
In het tweede deel van de workshop gingen de leerlingen zelf aan de slag. Zij kregen de opdracht om een plan te bedenken hoe Bardoggy meer jongeren zou kunnen bereiken die hun app willen downloaden. Er werd in zes groepen gewerkt en na afloop moest ieder groepje de ideeën presenteren. Na afloop werd er een winnaar van het beste plan gekozen. Berend de Vries en Peter Bruinsma kregen 10 stemmen en wonnen met afstand van de rest.
Voor meer informatie :
Bardoggy is:
Winner Horecava Innovation Award 2016
Winner McKenzie Pitch contest NewYork 2015
Winner ‘Get in the Ring” Amsterdam final 2015
Top3 Best Starting Online Entrepreneur of the year 2015 – LOEY